ربی

من ملک بودم و فردوس برین جایم بود

ربی

من ملک بودم و فردوس برین جایم بود

سکوی دولت اسلامی

 

خبر از سایت شریف نیوز

حسن عباسی: دولت نهم سکوی پرتاب دولت اسلامی است

«حسن عباسی» اظهار داشت: اگر انتظار داشته باشیم که دولت نهم، دولت اسلامی و کریمه‌ی مورد انتظار مردم باشد، یک رویا و آرمان بیش نیست بلکه دولت نهم سکوی پرتاب بری دولت اسلامی است.

به گزارش ایسنا، وی در همایش از شهر دولت تا دولت عرش اظهار داشت: دولتی که ادعای زمینه‌سازی دولت اسلامی را دارد از عقبه‌ی تئوریک قوی برخوردار نیست.

عباسی اظهار داشت: ذات دولت نهم یک دولت اصول‌گراست ولی در مقابل این تفکر تفکری به نام اصلاح طلب وجود دارد که به این اصول هیچ قرابتی ندارد و اصلی مانند جهاد را خشونت می‌دانند.

وی ادامه داد: ‌جریان اصلاحات یک جریان گنگ است و اگر جریان اصول‌گرا نیز نخواهد یک تئوری دقیق برای خود معرفی کند نمی‌تواند موفق باشد.

عباسی تاکید کرد: یک اصول‌گرا با مدرنیته تقابلی ندارد و کسی که تفکرش دولت مدرن است نمی‌تواند اصول‌گرا باشد.

وی در ادامه به تشریح شعار‌های دولت جدید پرداخت و تصریح کرد: ما از اوایل انقلاب تاکنون دو جریان عملگرا داشتیم که یکی جریان سازندگی و دیگری جریان اصول‌گرا بود.

عباسی تصریح کرد: می‌توان از عدالت به عنوان اصلی‌ترین شعار دولت نهم نام برد که در جوامع امروز یک شعار فراگیر است و در این زمینه دو نوع تفکر وجود دارد که یک نگاه ارسطویی دارد که امروز این نوع تفکر رد شده است و از سویی تفکر جان رالز که انصاف را عدالت می‌داند. در مجموع این دو تفکر تلقی امام صادق(ع) است که می‌فرماید اگر عقل بر نفس حاکم شود انصاف به وجود می‌آید و دولت نهم باید مشخص کند که عدالت مورد توجه آنها برابر کدام جریان است؟

وی تاکید کرد: شعار بعدی دولت نهم شعار مهرورزی است که باید مساله‌ی خود را با تسامح و تساهل مشخص کند. آزادی، حقیقتی است که ریشه در عدالت دارد و هر دوی آنها از مهرورزی متاثر است.

عباسی در پایان اظهار داشت: عصر حاضر عصر سیستم‌سازی است که دولت جدید باید به دنبال این امر باشد

یا حق

 
 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد